Zuzana Žilková↓
Gallery
Studies
2017–2018 | Restoration of Painted Artworks, AVU (Adam Pokorný) |
2012–2017 | Restoration of Painted Artworks, AVU (Karel Stretti) |
2016 | Restaurování malířských výtvarných děl, Accademia di Belle Arti di Brera, Miláno, Itálie |
About the work
Během svého studia jsem měla možnost osvojit si historické techniky malby, mimo jiné prostřednictvím tvorby kopií obrazů z Národní galerie v Praze, a restaurovat malířská umělecká díla na plátěné podložce i na dřevě, polychromované plastiky a nástěnné malby. V zimním semestru 2016 jsem absolvovala studijní stáž v milánské Accademia di Belle Arti di Brera, kde jsem prohloubila svoje znalosti zejména v oblasti snímání povrchových nečistot z malířské vrstvy. V diplomovém ročníku jsem na tuto problematiku navázala ve své teoretické diplomové práci, která se zabývá použitím nové skupiny gelů (PVAc-borax, Nanorestore gel) při snímání nečistot a druhotných vrstev malby. Prakticky jsem tuto metodu uplatnila při restaurování oboustranně malovaného moderního obrazu Na břehu od Františka Janouška (1925), kde je hlavním úkolem snímání přemalby z rubové strany obrazu. Dále jsem se věnovala restaurování středověké deskové malby Klanění Tří králů z Národní galerie, polychromované plastiky Piety ze Skalska a průzkumu nástěnných maleb v kostele Panny Marie na hradě Karlštejn. V rámci letní praxe v letech 2015 a 2016 jsem se podílela na restaurování nástěnné malby Šalamounův soud ve františkánském kostele v Kadani.