Adrian Altman↓
Galerie
Odkazy
Studium
2021 | Ateliér hostující umělkyně (A. M. Chisa) |
2019–2021 | Malba 3, AVU (Josef Bolf, Jakub Hošek) |
2019 | Intermédia 3, AVU (Tomáš Vaněk) |
2018–2019 | stáž na Royal Institute of Art, Stockholm |
2018 | Nová média 2, AVU (Anna Daučíková) |
2018 | stáž na FAMU, ateliér Temporary Arts (J. Jansa) |
2017–2018 | stáž na FaVU VUT, ateliér Malba (L. Rathouský) |
2015–2017 | Malba 3, AVU (Michael Rittstein) |
Popis diplomové práce
Dvorní šašci králů odpadu
Po období koketování s různými přístupy se Adrian Altman rozhodl poněkud křivolakou cestou navrátit k malířské tradici. Ve své práci tak používá bavlněné plátno napnuté na dřevěném blind rámu, olejové barvy, spreje, akrylátový šeps, terpentýn a lněný olej v přiznaně materialistickém pojetí. Místo mobilu se štětcem v ruce. Posedlost a touhu tvrdošíjně něčemu přijít na kloub si tentokrát prominul. Neobjevuje nic nového, jde spíš o záměrně bezvýznamný povzdech. Nesnaží se uspokojit horlivou poptávku po nonkonformitě. Nechce monopol na viditelnost ani mu nejde o etablování rozpoznatelné značky skrze komodifikaci sebe sama. Nejen ateliér Malba 3, ale i instituce AVU a spektákl diplomových prací vytváří rámec, který určil samotnou Altmanovu práci.