Studium

2017–2023 Malba 3, AVU
2008–2014 Matematicko-fyzikální fakulta UK, Matematické modelování ve fyzice a technice
2022 stáž, Socha 2, AVU
2021 stáž, Ateliér hostujícího umělce, Anetta Mona Chisa
2020 stáž, Taipei National University of the Arts, Tchaj-wan

Popis diplomové práce

Někde mezi výdechem a nádechem

#kresba #dialog #klid #otevřenost #nejistota

Čeho se týká vaše diplomová práce?

Je to série kreseb na plátně doplněná textilními objekty. Chtěla jsem vytvořit nějaký klidný prostor – místo, kde se dá zastavit, odpočinout a nabrat dech. Ve své práci nepoužívám skici, předlohy a nemám ani předem danou vizi, jak bude konkrétní obraz nebo objekt vypadat. Zajímá mě samotný proces tvorby, náhoda, chyba. Jde mi o dialog s materiálem a o to, nechat se překvapovat výsledkem.

Čemu se věnujete kromě diplomové práce?

Před diplomovou prací jsem absolvovala několik stáží zaměřených na sochu a na spolupráci s materiálem, takže kromě kresby a malby se věnuji práci se sádrou a nově také vytváření textilních objektů. Původně jsem přenášela kresbu do prošívání látky. Tu jsem začala různě vyplňovat nebo takto upravenou látkou polstrovat různé konstrukce. Jde mi o to, aby se na kresbu dalo sáhnout, být její součástí a aby dotyk materiálu doplňoval vizuální prožitek.

V jakých podmínkách byste chtěli*y vytvářet svou diplomovou práci?

Pro mě okolní podmínky do velké míry určují i vznik mých děl. Práce s materiálem je pro mě dialog. Vnější podmínky jsou částečně mým vstupem do tohoto rozhovoru; to, kde moje práce začíná, a to, na co během práce myslím. Dá se to přirovnat k tomu, že ty podmínky jsou barvy na mé paletě a určují výsledný obraz.

Jak by podle vás mělo vypadat završení vašeho studia na AVU, kdyby to nebylo obhajobou diplomové práce?

Jako vizuální umělkyně jsem měla vždy problém s vysvětlováním svých děl a jejich verbální obhajobou. Líbí se mi myšlenka od Gillian Ayres, britské abstraktní malířky, že lidé by se neměli snažit obrazy pochopit, ale měli by se dívat. Vzhledem k tomu, že mě kromě vizuální stránky díla zajímá i proces jeho vzniku, možná by bylo zajímavé udělat workshop, kde bych diváky mým způsobem práce mohla provést, a mohli by si ho tak sami vyzkoušet.