Studium

2017–2021 Restaurátorství malba, AVU (Adam Pokorný)
2008–2014 Intermediální škola (M. Knížák)
2012–2013 Architektura, AVU (Emil Přikryl)
2006–2011 Pedagogická fakulta UK, český jazyk a výtvarná výchova

Popis diplomové práce

Průzkum a restaurování transferu gotické nástěnné malby, neznámý fragment s Ukřižovaným a Pannou Marií, závěr 14. století

V rámci diplomové práce studentka pracovala s těmito nástroji a materiály:

agar, akvarelové barvy Schmincke Horadam, anorganické pigmenty, Araldite® 106, BEVA® 371
fólie, BEVA® 371, Bindan B3/D3, binokulární lupa, Brij™ 35, Brij™ L4, brusný papír, Carbopol® Ultrez, cidliny a škrabky, damara, destilovaná voda, digitální fotoaparát Canon EOS 6D, digitální fotoaparát SONY DSCF 828 s odnímatelným IR filtrem, digitální USB kamera Dino-Lite, dláta, dřevo smrkové a dubové, DTPA, Ethomeen C12, externí spoušť Canon, filtrační papír, hliníková voštinová deska, hoblíky, houbičky Akapad White, hydroxid sodný 1M, Iriodin (Kremmer), japonský papír, kalibrační barevná škála a šedá tabulka, kamera Oriris, klíh kožní, klínky, Klucel G, kompresor a lakovací pistole, kotoučová bruska, křída boloňská, křída plavená, kulička, kyselina citronová, kyselina chlorovodíková 1M, laboratorní sklo, Laponite RD, Laropal®, Lascaux Hydro-grund, malířský stojan, matice, mechanické míchadlo, mechanický rozparšovač, Melinex™ RSX 951, Melinex™, microbalonky (Glasmehl in Kügelchen 40-70μ Kremmer), mikelanta, mikroskop Leica, mozek, napínací kleště, nástroje pro pozlacování, nastřelovačka sponek, nízkotlaký vakuový stůl, nůžky, objektiv macro 60 mm Tamron SP, objektiv macro 70 mm 1:2:8 Sigma D6, objektiv s pevným ohniskem 50 mm Canon Ultrasonic, objektiv zoom 17–85 mm Canon EF-S, odborná literatura, odlamovací nůž, ochranná polomaska 3M, ochranné rukavice nitrilové, organická rozpouštědla, papírová lepenka nekyselá, papírová páska, Paraloid B72, pH metr, pila japonská, pila přímočará, pilník, pinzeta, písek, plátno lněné a polyesterové, Plextol B 500, počítač, podkladový dopínací rám, poliment, polyamidový prášek (Lascaux Polyamide Textile Welding Powder 5350), Poron®, posuvné měřítko, Primal® AC35, pryskyřičné barvy Gamblin, překližka buková, přítlačné pružiny, rentgen, skalpel, sklíčidla truhlářská, stativ, světla IR (Helder Systemlicht), světla UV (LED UV real UV™ 365 nm), světla VIS (LED Formei WIFI- 160F), syntetická plst Promatco, šelak, špachtle, štětce, tepelná špachtle a jehla, Tylose® MH 300, úhelník, úhlová bruska, váha zlatnická, váleček gumový, vápenná kaše sedlá, vata bavlněná, včelí vosk bělený, vodní lázeň, vrtačka akumulátorová, vrtačka stojanová, vruty, vypínací segmentový rám (stretcher), vyzina, zátěže, závěsný systém, závitové tyče, zlato plátkové 24 karátů, žehlička, želatina.

Na základě restaurátorského průzkumu studentka koncipovala restaurátorské zásahy sloužící k záchraně děl. Šlo především o strukturální zásahy na jejich podložkách, jež byly zaměřeny na vyřešení příčiny degradace děl a umožnily jejich prezentaci a bezpečné uchovávání. Z lícové strany navrhla odstranění nevhodných druhotných zásahů při zachování hodnoty stáří a respektování patiny, kterou díla získala v průběhu času, s cílem prodloužit jejich život a obnovit estetické i historické hodnoty, které byly druhotnými zásahy degradované.