Odkazy

Studium

2021–2024 Malba 3, AVU (Josef Bolf, Jakub Hošek)
2023 stáž Institut Seni Indonesia Yogyakarta, Indonésie
2020 Intermédia 2, AVU (Kateřina Olivová, Darina Alster)
2018–2019 Socha 2, AVU (Tomáš Hlavina, Anna Hulačová)

Popis diplomové práce

Maják umění

Medard J. Zeman se retrospektivně ponořil do českého výtvarného umění 70. a 80. let, zejména do fáze tzv. české grotesky. V této době vidí nejbližší odraz současné reality západního světa i Česka, reality života v systému, který se přežil a dávno přesluhuje. Zároveň ale také nemá žádnou představitelnou alternativu.

Umění tohoto období nám může sloužit jako příklad kultury vzniklé v době, které věří a rozumí opravdu jen málokdo. Přímo se proti ní vymezit je ale příliš těžké a přijít s realistickou a zároveň pozitivní představou o budoucnosti už nedokáže téměř nikdo. Když je realita a vize budoucnosti až příliš roztříštěná, Češi*ky mají deprese a humor.

Otázky obsažené v umění této etapy nově reflektuje autor dílem multimediální opery, ve které se pokouší najít pozitivní cestu z tohoto dějinného mezidobí.

K inspirativní reflexi mu sloužily dvě významné osobnosti české kultury 70. a 80. let, umělci Karel Pauzer a František Ringo Čech.