Studium

2021–2022 Intermédia 2, AVU (Pavla Sceranková, Dušan Zahoranský)
2019–2022 Architektura, AVU (Miroslav Šik)
2015–2019 FA ČVUT

Popis diplomové práce

Reuse Sylvie

Předmětem práce je nové využití (reuse) domu bývalého Discolandu Sylvie. Objektu postaveného během dvou let a otevřeného v roce 1992. V prostoru se tehdy potkávala nahá lidská těla s bílými obleky, politika se mísila s mafií a ta zase s kulturou, mramor narážel do sádrokartonu a chřestýš obtáčel masivní železné svařované konstrukce stejně jako tanečnice. Barevná světla proudila v paprscích zmnožených tisícem odrazivých sklíček do temných boxů. Byla zde všudypřítomná hudba. Vibrace dvoupatrové Sylvie se přenášely skrze železobetonový strop do kruhového pódia erotického baru Veronika a vše fungovalo nonstop až do odsouzení Ivana Jonáka za vraždu své manželky v roce 1994. Během tohoto období se denní obrat podniku blížil k milionu tehdejších korun. Snahy o další pokračování klubu se pak cyklicky opakovaly. Nikomu se však už turbínu s názvem Discoland Sylvie rozjet nepovedlo.

Čelní fasáda a nápis se jménem je pro mě nositelem odkazu. Odkazu na prostor, jenž většina nezažila, do kterého většina nevstoupila. Prostoru, kde bylo vše možné, kde se dělo nepředstavitelné. Prožívám tuto vzpomínku a myslím, že nejsem sám, kdo u tohoto domu pociťuje nostalgii po něčem, co nikdy nezažil. Dům chápu jako Jonákův pokus o vytvoření ideálního discolandu. Veškeré peníze, jež z provozu vydělal, vrátil zpět. Hlavním „architektem“ byl Jonák. V Discolandu jsou vepsány jeho archetypy pro to, jak má vypadat bohatství, bar, erotika, chodba, střecha, taneční prostor, pódium a další. Všechny tyto archetypy jsou s jakousi nedůslednou precizností sklíženy k sobě. Vytvářejí průniky, mezery, nerovnosti, hrbolky a stékance. Levné, drahé, špatné, dobré, průstřelné, neprůstřelné, masivní i subtilní.

Mou motivací v diplomové práci je odpovědět na to, jak nakládat s tímto odkazem. Odkazem domu bez zjevné architektonické kvality. Nesoucím však s sebou legendu.